انعقاد قرارداد چهارهزارمیلیارد ریالی برای اجرای طرح فاضلاب خرمشهر

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه خلیج فارس و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر
2023/05/31
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب مطرح کرد؛ پوشش ۵۳درصدی شبکه فاضلاب شهری در کشور
2023/05/31

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان از امضای مبادله قرارداد چهارهزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح فاضلاب خرمشهر خبر داد و گفت: با امضای این قرارداد یكبار برای همیشه مشكل فاضلاب خرمشهر با مبادله حل می‌شود.
محمدرضا کرمی‌نژاد در مراسم انعقاد قرارداد میان شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک ملت اظهار داشت: دولت سیزدهم در استان خوزستان در بخش آب و فاضلاب سنگ تمام گذاشته است و امروز نیز یکی دیگر از گام‌‎های مهم زیرساختی برای تکمیل فاضلاب در شهر خرمشهر در وارد فاز اجرایی می‌شود.
وی افزود: شهر خرمشهر سالیان سال مشکل شبکه فاضلاب دارد که با نگاه خاص دولت سیزدهم و‌ مجموعه وزارت نیرو و آبفای کشور یک بار برای همیشه مشکل فاضلاب مردم شریف شهر خرمشهر با مبادله این قرارداد و تأمین اعتبار برطرف می‌کند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: مبادله قرارداد چهارهزارمیلیاردریالی طرح فاضلاب خرمشهر با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ امروز امضا و وارد فاز اجرایی می‌شود. کرمی‌نژاد تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های استان در بخش آبرسانی به روستاها و شبکه فاضلاب شهرهایی که مشکلات دارند در دستورکار است و کار جهادی در اجرای پروژه فاضلاب اهواز موجب رضایت‌مندی مردم شریف و دولت در سفر اخیر ریاست‌جمهوري به خوزستان بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پروژه‌های فاضلاب به ویژه استفاده از ماده ۵۶ فاینانس و تکمیل شبکه فاضلاب در برنامه توسعه به تصویب رسید، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا باقیمانده فاضلاب خرمشهر و آبادان را از طریق تهاتر نفت تا سقف چهارهزار و ۳۰۰میلیاردتومان که یک‌هزار و ۸۰۰میلیاردتومان برای خرمشهر و دوهزار و ۵۰۰میلیاردتومان برای آبادان اجرایی خواهد شد. کرمی‌نژاد افزود: در حال حاضر سه پروژه فاضلاب در شهر خرمشهر در حال کار است و در مناطق مولوی، حمیدآباد، صداقت، طوبیجات و عشایر فعالیت توسعه‌ای شبکه فاضلاب در حال اجراست. وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم شبکه فاضلاب شهر خرمشهر سرعت اجرایی آن آغاز شد و به ۵۱درصد پیشرفت فیزیکی رسیده‌ایم و با تکمیل اعتبارات لازم شبکه فاضلاب خرمشهر تکمیل می‌شود و شهر خرمشهر مثل اهواز تبدیل به یک گارگاه عمرانی در بخش فاضلاب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *