برگزاری جلسه هوشمندسازی و تله‌متری شبکه توزیع آب شهر بوشهر

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب مطرح کرد؛ پوشش ۵۳درصدی شبکه فاضلاب شهری در کشور
2023/05/31
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: خشکسالی‌ها سبب شده تا ۲۰ هزار روستا با تنش آبی مواجه شوند
2023/05/31

جلسه هوشمندسازی و تله‌متری شبکه توزیع آب شهر بوشهر با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، معاون منابع انسانی و تحقیقات، معاون توسعه و بهره‌برداری آب، مدیران و کارشناسان مربوطه و نماینده یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. جلسه هوشمندسازی و تله‌متری شبکه توزیع آب شهر بوشهر با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، معاون منابع انسانی و تحقیقات، معاون توسعه و بهره‌برداری آب، مدیران و کارشناسان مربوطه و نماینده یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.
در این جلسه زیرساخت‌های لازم جهت هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهر مذکور بررسی و مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص به عمل آید. ابوالحسن عالی؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهر بوشهر اظهار داشت: بهینه‌سازی و ارتقاي مدیریت توزیع آب از طریق هوشمندسازی آن یک راه‌حل اساسی است که باعث کاهش آب بدون درآمد، بالا بردن راندمان و بهره‌وری شبکه‌های آبرسانی، افزایش بازده انرژی، بهبود کیفیت آب و دیگر موارد خواهد شد.
عالی، هوشمندسازی شبکه توزیع آب را برای استفاده کارآمدتر از فناوری‌های نوآورانه و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه ضروری دانست و گفت: استفاده از راه‌حل‌های علمی ‌و هوشمند حتی در عملیات‌های و تعمیر و نگهداری هم به کمک بهره‌بردار خواهد آمد. وی شبکه توزیع آب را به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های شش‌گانه شهرهای هوشمند برشمرد و افزود: با اجرای این طرح کنترل حوادث شبکه و کاهش افت فشار به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در طرح هوشمندسازی شبکه توزیع آب دخالت عوامل انسانی در مراحل بهره‌برداری کاهش می‌یابد. عالی خاطرنشان کرد: پیاده‌سازی طرح همچنین باعث کاهش هزینه‌های مالی و اداری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *